Davon betroffen sind u.a. folgende Services:
- Überweisungen (auch Echtzeitüberweisungen)
- Anzeige von Konto- und Kreditkartenumsätzen
- Wertpapierhandel
- Zahlungen über Dienstleister (z.B. Klarna)
- Banking über HBCI/FinTS
- Zahlungen per Mastercard Debit-/Kreditkarte mit 3D Secure in Online-Shops
Bargeldauszahlung:
Die Bargeldauszahlung an den Deutsche Bank Geldautomaten und im Einzelhandel ist nicht eingeschränkt. Zusätzlich stehen Ihnen die Geldautomaten der Cash Group zur Verfügung. Wo Sie in Ihrer Nähe Bargeld erhalten, erfahren Sie hier.
Sie möchten eine Karte sperren, z.B. Deutsche Bank Debitkarte, SparCard, Master- oder Visakarte?
Unsere Notfallservices zur Kartensperrung:
Freitag, 22. August (ca. 17:00 Uhr) bis Sonntag, 24. August (im Laufe des Abends) können Sie die Kartensperrung unter folgenden Rufnummern vornehmen:
- Deutsche Bank Card (Debitkarte) und SparCard 069 910-10000
- Deutsche Bank Kreditkarte (Mastercard, VISA) 069 910-10035
Ab Sonntag, 24. August (im Laufe des Abends) können Sie Ihre Debit- und SparCards wieder wie gewohnt in Ihrem Deutsche Bank Online-Banking oder der App sperren. Kreditkarten können generell nur telefonisch gesperrt werden.
Sie möchten Ihre Kreditkarte/Debitkarte physisch oder online nutzen?
Physisch (stationärer Handel):
Das Bezahlen mit der Kreditkarte/Debitkarte im Einzelhandel funktioniert wie gewohnt.
Online: Besonderheit für Mastercard Kredit- und Debitkarten
Zahlungen per Mastercard mit 3D Secure in Online-Shops sind an dem Wochenende möglich, sofern Sie vorher eine Internet-PIN für die Karte in Ihrem Online-Banking (nicht App) festgelegt haben unter Services > Online SelfServices > Kreditkarten-Internet-PIN festlegen.
Wertpapierhandel:
Aufgrund der angekündigten Systemumstellungen stehen Ihnen das Banking und das Online-Brokerage (Wertpapierhandel) ab 22. August (ca. 17:00 Uhr) bis 24. August (im Laufe des Abends) nicht zur Verfügung. Ihre Wertpapierorders können Sie in diesem Zeitraum telefonisch erteilen. Für telefonisch erteilte Orders fallen keine zusätzlichen Kosten an.
Wertpapierhandel – maxblue Direct Trade:
Aufgrund der angekündigten Systemumstellungen steht Ihnen die Anwendung für den außerbörslichen Handel „maxblue Direct Trade“ vom 22. August 2025 (ab ca. 17:00 Uhr) bis 24. August 2025 (im Laufe des Abends) nicht zur Verfügung. Wenn Sie nach dem Upgrade ab dem 24. August (im Laufe des Abends) Direct Trade im Online-Banking erstmals nutzen, stimmen Sie bitte den Bedingungen erneut zu.
Ihre Deutsche Bank
Your banking experience will become even more convenient from 25 August. Look forward to the upgrade!
What you need to know:
- Online banking and the app will be unavailable from Friday, 22 August (from around 5:00 p.m.) until Sunday, 24 August (during the course of the evening).
- The telephone banking automated response system will be unavailable from Saturday, 23 August (from around 4:00 a.m.) until Sunday, 24 August (during the course of the evening).
Our telephone customer support is available as usual.
This affects the following services, among others:
- Transfers (including instant transfers)
- Display of account and credit card transactions
- Securities trading
- Payments via service providers (e.g. Klarna)
- Banking via HBCI/FinTS
- Payments by Mastercard debit/credit card with 3D Secure in online shops
Cash withdrawal:
Cash withdrawals at Deutsche Bank ATMs and in retail outlets are not restricted. The Cash Group ATMs are also available to you. You can find out where you can get cash in your area here.
Would you like to block a card, e.g. Deutsche Bank debit card, SparCard, Mastercard or Visa card?
Our emergency services for blocking cards:
From Friday, 22 August (from around 5:00 p.m.) until Sunday, 24 August (during the course of the evening), you can call the following numbers to have your card blocked:
- Deutsche Bank debit card and SparCard +49 69 910-10000
- Deutsche Bank credit card (Mastercard, VISA) +49 69 910-10035
From Sunday, 24 August (during the course of the evening), you can block your debit card and SparCard again as usual in your Deutsche Bank online banking or the app. Credit cards can generally only be blocked over the phone.
Would you like to use your credit/debit card in person or online?
In person (bricks-and-mortar retail):
Paying by credit/debit card in retail stores works as usual.
Online: Specifically for Mastercard credit and debit cards
Payments by Mastercard with 3D Secure in online shops are possible at the weekend, provided you have previously set an Internet PIN for the card in your online banking (not the app) under Services > Online SelfServices > Set credit card Internet PIN.
Securities trading:
Due to the announced system upgrades, banking and online brokerage (securities trading) will be unavailable from 22 August (from around 5:00 p.m.) until 24 August (during the course of the evening). You can place your securities orders over the phone during this period. There are no additional costs for orders placed by phone.
Securities trading – maxblue Direct Trade:
Due to the announced system upgrades, over-the-counter trading with “maxblue Direct Trade” will be unavailable from 22 August 2025 (from around 5:00 p.m.) until 24 August 2025 (during the course of the evening). If you are using Direct Trade in online banking for the first time following the upgrade after 24 August (during the course of the evening), please consent to the terms and conditions again.
Yours, Deutsche Bank